Masthead header

Jan Kondrak “Sztukmistrz śpiewa”

W repertuarze Jana Kondraka znajdą się jego autorskie teksty i kompozycje, a także wokalne kreacje do słów Edwarda Stachury oraz przetłumaczone utwory Stinga.

Tytuł koncertu odwołuje się do postaci literackiej – Sztukmistrza z Lublina – wiąże się również z tym, że jedną trzecią koncertu wypełnią piosenki inspirowane chasydzką ekstazą muzyczną. Całość jest w wymowie pozytywna i krzepiąca.

Jan Kondrak  – autor, kompozytor i wykonawca piosenek. Współzałożyciel Lubelskiej Federacji Bardów, zdobywca nagród Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie, Krajowego Festiwalu Piosenki w Opolu i FAMY.

Zrealizował wiele scenariuszy własnych widowisk estradowych, np. „Ogród wiszący – Pieśniarze świata”, spektakl nagrodzony na targach estradowych OSET w Rzeszowie. Teatr Młodzieżowy w Ełku wystawił musical jego autorstwa pt. „Moje Włosy”. Na deskach Teatru Centralnego w Lublinie miała miejsce premiera jego musicalu pt. „Pieśń z Pieśni” z muzyką Zbigniewa Łapińskiego.

Wydał następujące fonogramy solowe: „Missa Pagana”, „Tango Triste”, „Madame I” i „Madame II” (wszystkie z tekstami Edwarda Stachury), a także „Kolędy przy gitarze” oraz cztery pozycje z tekstami własnymi: „Wyzwanie”, „Tym co pod wiatr”, „Romanse Ballady”, i „Kto Co”.

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

HKCO Quintet Chińska Orkiestra z Hongkongu

Korzenie orkiestry są mocno osadzone w dziedzictwie narodowym Chin. Jej repertuar stanowi zarówno tradycyjna muzyka chińska, jak i utwory muzyki współczesnej. Orkiestra nieustannie stara się poszerzać swój repertuar, zlecając – specjalnie na własne potrzeby wykonawcze – komponowanie utworów muzycznych charakteryzujących się różną stylistyką. Misją HKCO jest osiągnięcie statusu orkiestry klasy światowej, która jest dumą Hongkongu.

Skład:
Yu Mei-lai – śpiew, yangqin (cymbały)
Zhang Chongxue – erhu (chiński instrument smyczkowy)
Zhang Ying – śpiew, pipa (chińska lutnia)
Luo Jing – zheng (chińska cytra)
Cui Can – zhongruan (chiński chordofon szarpany)
Yan Huichang – opieka artystyczna

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Henryk Miśkiewicz „Full Drive 3”

 

Henryk Miśkiewicz przedstawia projekt zatytułowany „Full Drive 3”. Łączy on jazz, funky, swing i blues w wykonaniu czołówki polskich jazzmanów oraz gościa specjalnego amerykańskiego trębacza Michaela Patches’a Stewart’a. Ten znakomity trębacz, który w wieku zaledwie 16 lat zadebiutował w zespole Patti LaBelle. Na swoim koncie ma współpracę z największymi postaciami jazzu i muzyki rozrywkowej: Quincy Jonesem, Davidem Sanbornem, Georgem Dukiem, Whitney Houston czy Earth, Wind and Fire. Przez osiem lat należał do zespołu Ala Jarreau, przez prawie piętnaście lat stał u boku Marcusa Millera. Nagrał trzy solowe płyty („Blue Patches”, „Penetration” i „Blow”).

Grupa w składzie:
Michael Patches Stewart – trąbka
Henryk Miśkiewicz – saksofony
Marek Napiórkowski – gitary
Robert Kubiszyn – bas
Michał Miśkiewicz – perkusja

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Dorota Miśkiewicz “Ale”

 

Teatr Stary w Lublinie | Trasa koncertowa promująca nową płytę artystki „Ale”

„Ale” Doroty Miśkiewicz to garść delikatnej elektroniki połączonej z podróżą w przeszłość, do krainy retro, kiedy słowo diwa nie znaczyło jeszcze „kapryśna gwiazda”, ale „osobowość” i kiedy można było śpiewać piosenkę o najważniejszych sprawach w niebanalny, lekki sposób.

tekst źródłowy na stronie artystki www.dorotamiskiewicz.com

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Akademia Ruchu – OpenCity 2012

 

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

„John Cage i Wieczna Muzyka” KODY 2012

„John Cage i Wieczna Muzyka” – Paul Hillier’s Theatre of Voices (Dania)
Paul Hillier pochodzi z Dorset (Anglia); studiował w londyńskiej Guildhall School of Music and Drama. Zawodowo zajmuje się śpiewem, dyrygenturą, oraz krytyką i dziennikarstwem muzycznym. Na początku swojej kariery założył Hilliard Ensemble, następnie zaś stworzył Theatre of Voices (Teatr Głosów). Nauczał na Uniwersytecie Kalifornijskim (kampus w Santa Cruz oraz w Davis), zaś od 1996 do 2003 roku pełnił funkcję Dyrektora Early Music Institute (Instytutu Muzyki Dawnej) Indiana University. Hillier był również Głównym Dyrygentem Chóru Kameralnego Filharmonii Estońskiej (2001-2007); od 2003 roku jest Głównym Dyrygentem zespołu wokalnego Ars Nova Copenhagen.

logo

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT