Masthead header

Ad Spectatores „Żywoty świętych osiedlowych”

 

SPEKTAKL LALKOWY

Adaptacja sceniczna, reżyseria i scenografia: Agata Kucińska
Występuje: Agata Kucińska
Muzyka: Sambor Dudziński

 Opowieść o mieszkańcach Osiedla, którzy podejrzewają, że powstało ono z boskiej betoniarki poza planem stworzenia. Zbierają się na dachu jednego z bloków, żeby zmienić swój smutny status przypadkowych, niechcianych dzieci. Domagają się legendy, każdy dla siebie osobnej, która dałaby im nieśmiertelność i poczucie bezpieczeństwa. „Nikim jesteś człowieku jeśli się pierwej w słowach pięknych nie odbijesz” mówi jeden z mieszkańców. Tak powstaje szereg legend o dość nietypowych świętych: pustelnik Egon, który od dawna żadnego grzechu nie popełnił, bo jest na to zbyt stary, doprowadza do oczyszczenia z win pełne grzechów programy telewizyjne, misjonarka Apollonia ma potrzebę niesienia pomocy, więc zatrudnia się w burdelu, zaś wolontariuszka Kunerta opiekuje się porzuconymi przez ludzi zapomnianymi marzeniami.

Przyglądamy się szarej, betonowej rzeczywistości miast niczym ascetycznej pustyni, która rodzi świętych, męczenników i mistyków…

tekst źródłowy: www.adspectatores.art.pl

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Andrzej Jagodziński Trio

Andrzej Jagodziński – fortepian
Adam Cegielski – kontrabas
Czesław Bartkowski – perkusja

Jeżeli Chopin rzeczywiście komponował wyłącznie na prawą rękę, jak narzekał gderliwie Wagner, to może właśnie Andrzej Jagodziński dopisał brakujący akompaniament. To nie są ujazzowione interpretacje kompozycji Chopina, lecz oryginalne jazzowe kompozycje dla których inspiracją były najbardziej poruszające utwory wielkiego Polaka. W Walcu Des-dur Jagodziński zachowuje melodykę i harmonię oryginału Chopina, w innych utworach częściej jednak czerpie zeń zaledwie nastrój, ogólny kształt muzyczny i na tym buduje swoją własną strukturę. Ten akt hołdu to muzyka głęboko przejmująca i pięknie wykonana.[…] czytaj całość na stronie Jagodziński Trio

JAZZ on CD | Anglia | recenzja Briana Morton’a, Listopad 1994

 

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

„WILKANOC” – Mariusz Wilczyński i przyjaciele

„WILKANOC” to zdarzenie artystyczne łączące animowany obraz filmowy, muzykę, akcję artystyczną, za każdym razem dostosowywane specjalnie do miejsca, w którym jest prezentowane. W Teatrze Starym artyści po raz pierwszy spotkają się w takiej konfiguracji.

Mariusz Wilczyński – animacje
Tomasz Stańko – trąbka
Kim Nowak w składzie:
Michał „Eprom” Baj – gramofony, sampler
Antoni „Ziut” Gralak – trąbka
Mariusz Obijalski – instrumenty klawiszowe
Mateusz Pospieszalski – saksofon
Michał Sobolewski – gitara
Bartosz „Fisz” Waglewski – wokal, gitara basowa
Piotr „Emade” Waglewski – perkusja

Krytycy zaliczają Wilczyńskiego do nurtu animacji artystycznej i eksperymentalnej. Jest pierwszym, i dotąd jedynym, polskim autorem filmów animowanych, który miał indywidualny, retrospektywny przegląd swoich filmów w Museum of Modern Art w Nowym Jorku [2007] oraz pierwszym autorem animacji z Polski, którego filmy wyświetlano w National Gallery w Londynie [2007]

Mariusz Wilk Wilczyński – artysta grafik, autor filmów animowanych, performer, pedagog pokaz filmów autorskich, zaliczany do nurtu animacji artystycznej i eksperymentalnej. Jest pierwszym, i dotąd jedynym, polskim autorem filmów animowanych, który miał indywidualny, retrospektywny przegląd swoich filmów w Museum of Modern Art w Nowym Jorku [2007] oraz pierwszym autorem animacji z Polski, którego filmy wyświetlano w National Gallery w Londynie [2007].
Liczący się krytycy, np. Joshua Siegel, kurator MOMA, zaliczają Wilczyńskiego do najwybitniejszych obecnie artystów animacji na świecie.
Jest autorem animowanej oprawy TVP Kultura.

 

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Włodek Pawlik „Struny na ziemi”

Nowa płyta naszego znakomitego pianisty jazzowego, wydana w środku Roku Miłosza, jest pokłosiem zeszłorocznego jubileuszu innego poety – Jarosława Iwaszkiewicza (30-lecie śmierci). Pawlika zainspirowała muzyczność jego poezji (tytuł płyty jest wzięty z wiersza nawiązującego do Jamesa Joyce’a) i jej nastrój. Pianista wielokrotnie już inspirował się słowem; ta płyta jest trochę inna, bardziej „lekka, łatwa i przyjemna”. Więcej pod adresem  www.polityka.pl/kultura/muzyka

Fortepianowym improwizacjom Pawlika i tekstom Iwaszkiewicza towarzyszą interpretacje Lory Szafran, Roberta Więckiewicza i Marka Bałaty.

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT

Warsztaty ukraińskiego śpiewu tradycyjnego – NPE 2012

 

Warsztaty ukraińskiego śpiewu tradycyjnego

Prowadzenie: Tetiana Sopiłka (Polska/Ukraina)

FACEBOOK|WYŚLIJ ZNAJOMYM|KONTAKT